

Dyrekcja Orkiestry Stołecznego Królewskiego Miasta Krakowa ogłasza nabór na stanowiska:
I. WIOLONCZELA – LIDER SEKCJI/ZASTĘPCA LIDERA SEKCJI
II. KONTRABAS – ZASTĘPCA LIDERA SEKCJI
1. Wymagania formalne
- bardzo dobra gra na instrumencie,
- wykształcenie wyższe kierunkowe lub w trakcie studiów,
- umiejętność pracy w zespole.
2. Wymagania dodatkowe
- mile widziana dobra znajomość języka angielskiego.
3. Zakres obowiązków
Ad. I – 1 etat w charakterze muzyka orkiestrowego, lidera sekcji wiolonczel (w podziale: 50% w charakterze lidera, 50% w charakterze zastępcy lidera),
Ad. II – 1 etat w charakterze muzyka orkiestrowego, zastępcy lidera sekcji kontrabasów.
4. Warunki pracy i płacy
- rodzaj umowy – umowa o pracę,
- wymiar czasu pracy – patrz punkt. 3,
- miejsce pracy – siedziba Orkiestry Sinfonietta Cracovia z siedzibą w Krakowie przy ul. Łokietka 14 oraz sale koncertowe,
- godziny pracy – zgodnie z miesięcznym harmonogramem.
5. Wymagane dokumenty
- CV z opisem dotychczasowych osiągnięć artystycznych (maksymalnie 2 str. A4),
- pisemne oświadczenie następującej treści:
Ja niżej podpisany / podpisana wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Orkiestrę Stołecznego Królewskiego Miasta Krakowa SINFONIETTA CRACOVIA z siedzibą w Krakowie przy ul. Łokietka 14, moich danych osobowych zawartych w CV i wszelkich innych złożonych przeze mnie dokumentach aplikacyjnych na potrzeby bieżącego procesu rekrutacyjnego oraz na potrzeby przyszłych rekrutacji do czasu cofnięcia zgody. Oświadczam, iż zostałem poinformowany/a, iż wyrażenie zgody jest dobrowolne oraz że mam prawo w dowolnym momencie wycofać wyrażoną przeze mnie zgodę, a wycofanie zgody może nastąpić przez moje jednostronne oświadczenie i nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Data i podpis
6. Termin i miejsce składania dokumentów
Zgłoszenia przyjmowane będą do dnia 31.08.2022 r.
Odpowiedź i zaproszenie na przesłuchania do 5.09.2022 r.
Zgłoszenia należy wysyłać:
- pocztą elektroniczną na adres office@sinfonietta.pl, w tytule:
Ad. I. Wiolonczela – egzamin 2022
lub/i
Ad. II. Kontrabas – egzamin 2022
- za pośrednictwem poczty (decyduje data doręczenia) na adres:
Orkiestra Stołecznego Królewskiego Miasta Krakowa SINFONIETTA CRACOVIA,
ul. Łokietka 14 , 30-010 Kraków
z dopiskiem:
Ad. I. Wiolonczela – egzamin 2022
Ad. II. Kontrabas – egzamin 2022
7. Przesłuchania
Przesłuchania odbędą się w dniach:
- Ad. I. (wiolonczela) 27.09.2022,
- Ad. II. (kontrabas) 26.09.2022.
Na przesłuchania zaproszeni zostaną kandydaci i kandydatki wybrani na podstawie nadesłanych CV, spełniający wymogi formalne, powiadomieni przez biuro orkiestry o miejscu i godzinach przesłuchań.
8. Programy przesłuchań
Orkiestra zapewnia akompaniatora / akompaniatorkę. I etap przesłuchań odbywa się za kotarą.
Ad. I. WIOLONCZELA
1. ETAP
- J. Haydn – Koncert D-dur Hob. VIIb/2 op. 101 (cz. I + kadencja M. Gendrona)
- J. S. Bach – Preludium z IV, V lub VI Suity na wiolonczelę solo
2. ETAP
Wybrany koncert romantyczny:
- R. Schumann – Koncert wiolonczelowy a-moll op. 129 (cz. I)
lub
- A. Dvořák – Koncert wiolonczelowy h-moll op. 104 (cz. I)
- W. A. Mozart – Symfonia C-dur „Jowiszowa” KV 551 cz. IV (t. 46-71 oraz t. 94-157)
- L. van Beethoven – V Symfonia c-moll op. 67 / cz. II (t. 98-106, t. 114-123) oraz cz. IV (t. 453-462)
- F. Mendelssohn – IV Symfonia A-dur op. 90 / cz. I (t. 25-51, t. 261-285) oraz cz. IV (t. 32-52)
- P. Czajkowski – Souvenir de Florence op. 70 / cz. II (od Tempo primo do litery F)
- B. Bartok – Divertimento na orkiestrę smyczkową Sz. 113 / cz. I (t. 80-95) oraz cz. III (t. 184-221)
- K. Penderecki – Sinfonietta per archi nr 1 / wstęp-kadencja i cz. II cała
- B. Britten – Wariacje na temat Franka Bridge’a / Marsz (całość) oraz Fuga i Finał (od numeru 30 do 31)
3. ETAP
- W.A. Mozart – Divertimento F-dur KV 138 / cz. I (wspólne wykonanie z kameralistami Sinfonietty Cracovii, prowadzenie próby)
- rozmowa kwalifikacyjna
Ad. II. KONTRABAS
1. ETAP:
- K. D. von Dittersdorf ‒ Koncert na kontrabas E-dur (część I z kadencją)
lub
- J. B. Vanhal ‒ Koncert na kontrabas D-dur (część I z kadencją)
- wybrane partie orkiestrowe
2. ETAP:
- S. Koussevitzky ‒ Koncert na kontrabas fis-moll op. 3 (część I)
lub
- G. Bottesini ‒ Koncert na kontrabas h-moll nr 2 (część I)
- wybrane partie orkiestrowe
3. ETAP:
- wybrane partie orkiestrowe
- rozmowa kwalifikacyjna
Partie orkiestrowe (dotyczy wszystkich trzech etapów):
- J. S. Bach ‒ Koncert skrzypcowy E-dur BWV 1042 cz. II (t. 1-15)
- L. van Beethoven ‒ VII Symfonia op. 92 cz. I (t.254-299)
- J. Haydn ‒ Symfonia nr 31 D-dur, Hob. I:31 cz. IV (wariacja 7)
- A. Honegger ‒ Symfonia nr 2, H.153 cz. III (od nr 17 presto do końca części)
- F. Mendelssohn-Bartholdy ‒ IV Symfonia A-dur op. 90 „Włoska” cz. IV (t. 32-52, 166-180. 222-239)
- W. A. Mozart ‒ Symfonia nr 41 C-dur, KV 551 cz. IV (t. 19-35, 57-73, 293-423)
- W. A. Mozart – Symfonia nr 40 g-moll, KV 550 cz. I (t. 114-138 oraz 191-225)
- W. A. Mozart – Wesele Figara, KV 492 (t. 1-6 oraz 156-171)
- K. Penderecki ‒ Sinfonietta nr 2 cz. II 1-58, 163-207
- K. Penderecki ‒ Sinfonietta nr 3 (t. 122-166)
- I. Strawiński ‒ Pulcinella (nr 7 – Vivo)
- M. Weinberg ‒ Symfonia kameralna nr 2, cz. I (t. 205-248); cz. IV (t.68-80, 97-106)
Smyczkowanie dowolne.
Cały repertuar można wykonać w dowolnym stroju (solowym lub orkiestrowym).
9. Uwaga
Program może ulec zmianie.
Po przyjęciu zgłoszenia kandydatom/kandydatkom zostaną udostępnione drogą elektroniczną materiały orkiestrowe na użytek przesłuchań.
Po informacji o zakwalifikowaniu do przesłuchań, kandydaci/kandydatki proszeni są o deklarację co do wyboru repertuaru koncertu.
Kandydaci/kandydatki proszeni są o informację o ewentualnym wycofaniu się z przesłuchań do dn. 23.09.2022 r.
ZAPRASZAMY!