
Orkiestra Stołecznego Królewskiego Miasta Krakowa „Sinfonietta Cracovia”
Specjalista ds. promocji i komunikacji marki
Miejsce pracy: Kraków
Początki dziejów Orkiestry Stołecznego Królewskiego Miasta Krakowa „Sinfonietta Cracovia” wiążą się ściśle z powstaniem zespołu Młodzi Kameraliści Krakowscy. Wysokie umiejętności, zaangażowanie muzyków i świeżość interpretacji przy życzliwym wsparciu Państwa Elżbiety i Krzysztofa Pendereckich zaowocowały w 1994 roku nadaniem zespołowi statusu orkiestry miejskiej w formie samorządowej instytucji kultury.
Orkiestra stale współpracuje z plejadą najwybitniejszych artystów z całego świata,
kreuje nowatorskie przedsięwzięcia promujące muzykę nową i nie tylko, stopniowo wyrastając na jeden z najbardziej dynamicznych europejskich zespołów, szczególnie ceniony za mistrzowskie wykonania muzyki współczesnej. W październiku 2021 roku konkurs na dyrektora Orkiestry wygrał duet kobiecy – Agata Grabowiecka, doświadczona managerka kultury, oraz Katarzyna Tomala-Jedynak, dyrygentka związana
z Teatrem Wielkim w Poznaniu. Instytucja przygotowuje się do działalności artystycznej
w budowanej nowej siedzibie, zwanej Krakowskim Centrum Muzyki.
- Do obowiązków osoby zatrudnionej na stanowisku należeć będzie przede wszystkim: kreowanie wizerunku Orkiestry poprzez współtworzenie i realizację strategii marketingowej, komunikacyjnej i promocyjnej instytucji oraz jej oferty programowej;
- kontakt i budowanie relacji z mediami;
- tworzenie koncepcji kreatywnych i treści na podstawie strategii komunikacji marki, dbanie o właściwe jej wdrażanie;
- odpowiedzialność za spójną komunikację marki (instytucji, orkiestry, oferty), w tym:
- definiowanie i realizację zadań związanych z komunikacją i promocją instytucji
poprzez m.in. przygotowywanie i nadzór form reklamy wizualnej Orkiestry, druków
promocyjnych i publikacji, spotów i materiałów audio – video i multimedialnych;
przygotowywanie i nadzór nad przygotowywanymi materiałami merytorycznymi do
broszur, folderów, katalogów i innych materiałów promocyjnych; - zarzadzanie mediami społecznościowymi (facebook i instagram) oraz tworzenie treści i planowanie postów, stories i materiałów promocyjnych dla tych kanałów
samodzielnie lub we współpracy z grafikiem / fotografem, redakcja i aktualizacja
witryny internetowej; - redagowanie tekstów promocyjnych i zarządzanie marketingiem emailowym,
przygotowanie strategii działań w tym obszarze; - współpracę z innymi instytucjami kultury, partnerami zewnętrznymi, krytykami sztuki
oraz dziennikarzami branżowymi; - negocjowanie warunków ekspozycji, publikacji i emisji przygotowanych treści
i materiałów promocyjnych; - internetowy kolportaż materiałów marketingowych w ramach wszelkich dostępnych
kanałów, w szczególności dostarczanie informacji mediom: prasie internetowej
i tradycyjnej, telewizji, stacjom radiowym, branżowym periodykom muzycznym, - współpraca z firmami zewnętrznymi, jak drukarnie i agencje reklamowe w zakresie
działań marketingowych, promocyjnych i reklamowych, - pełna i odpowiedzialna współpraca z kanałami marketingowymi Miasta Krakowa;
- pozyskiwanie partnerów i sponsorów oraz współpraca z nimi.
Wymagania:
- wykształcenie wyższe, preferowane kierunkowe w zakresie marketingu i reklamy,
- praktyczna znajomość z zakresu marketingu i PR,
- wiedza z zakresu kreowania wizerunku instytucji artystycznej i projektów,
- doświadczenie w promocji wydarzeń kulturalnych i eventów,
- bardzo dobra znajomość polszczyzny ‒ w tym literackiej ‒ zasad korekty, składu
i edycji tekstów oraz tzw. „lekkie pióro”, - bardzo dobra znajomość języka angielskiego ‒ w mowie i piśmie,
- znajomość nowoczesnych narzędzi niezbędnych do organizacji pracy zespołowej,
np. z pakietu aplikacji Google/Gmail, - dobra znajomość obsługi komputera i urządzeń biurowych (w tym biegła znajomość
pakietu MS Office i programów graficznych, np. Adobe Photoshop/ Adobe), - znajomość realiów branży reklamowej (reklama prasowa, outdoorowa, radiowa,
telewizyjna), - samodzielność, dobra organizacja pracy, umiejętność pracy pod presją czasu oraz
dyspozycyjność, - umiejętność pracy w zespole
Mile widziane:
- zmysł estetyczny, znajomość prawideł typografii, składu oraz edycji tekstu i grafiki,
- znajomość specyfiki funkcjonowania instytucji kultury,
- znajomość terminologii muzycznej,
- wiedza w zakresie organizacji i funkcjonowania orkiestry lub innego zespołu
artystycznego oraz projektów i przedsięwzięć z sektora kultury, - doświadczenie we współpracy z mediami,
Oferujemy warunki pracy:
- umowa o pracę,
- ciekawa i dynamiczna praca w jednej z wiodących instytucji muzycznych w kraju,
- duże możliwości rozwoju zawodowego i zdobywania specjalistycznej wiedzy,
- narzędzia niezbędne do wykonywania pracy,
- praca w młodym, dynamicznym zespole i kontakt z artystami światowego formatu
reprezentującymi różne dziedziny sztuki, - możliwość wyjazdów zagranicznych i krajowych.
Wymagane dokumenty: - CV wraz z klauzulą zawierającą zgodę na przetwarzanie danych osobowych,
- list motywacyjny zawierający propozycję działań adekwatnych dla zakresu stanowiska.
Osoby zainteresowane prosimy o przesłanie CV wraz z klauzulą zawierającą zgodę na przetwarzanie danych osobowych (http://sinfonietta.pl/dane-osobowe/) na adres mailowy: oleksy@sinfoniettacracovia.com do dn. 27.12. 2021 r.
z dopiskiem: Specjalista ds. promocji i komunikacji marki